زمان که بگذره خیلی چیزا اهمیتشون رو از دست میدن. این چیزاییم که الان مهمن چند سال دیگه چندان مهم به نظر نمیرسن. یادمه سال دوم کنکورم مشاورم بهم میگفت یکی دو سال که گذشت اصلا یادت نمیاد ازمون چی بود، ترازت چند بود، درصدات چقدر بودن! میگفت مطمئن باش به یه میانترم سادت خیلی بیشتر از چیزایی که الان داری سپری میکنی اهمیت میدی. راستم میگفت. امروز بعد از ماه ها یه سری به سایت کانون زدم. رتبه های برتر شهر رو نگاه میکردم. رتبه های دو رقمی، سه رقمی، چهار رقمی و ... . وقتی دوم دبیرستان بودم مینشستم یکی یکی ازمونا و درصدای هر کدوم ازین رتبه ها رو نگاه میکردم. مصاحبه هاشونو میخوندم. چقدر واسم مهم بود. چقدر پیگیر بودم. همش به عکساشون نگاه میکردم میگفتم یعنی میشه یه روز اسم و عکس منن بزنن؟ فلانی رتبه ی فلان از شهز فلان!

بعد امروز که داشتم نگاه میکردم چقدر به نظرم ساده میومد. دیگه اصلا اون جذابیت رو نداشت. نمیگفتم عععه نگا کن این درسشو چقدر خوب جواب داده یا اون ازمونو چه ترازی گرفته.چقد این خفنه تهران قبول شده. خیلی عادی! خیلی معمولی! حتی به قبولیاام که نگاه میکنم میگم خب؟ که چی؟! اره دیگه قبول شدن دیگه. قبول میشن دیگه. خب که چی؟ حالا قبولم بشن خبری نیست.

دو سه سال دیگه ام به دغدغه های امروزم نگاه میکنم و میگم چقد ساده بودن.

نتیجه اینکه هیچ چیزی ارزش حرص و جوش زیادی رو نداره. نه اینکه ادم بی خیال باشه. ولی دلیل نمیشه ادم اعصاب خودشو بهم بریزه واسه چیزی که حتی اهمیتش ماندگار نیست. این رتبه ها و درصدا و رشته ها و قبولیا تماما اهمیت خودشون رو واسم از دست دادن. ولی هنوز خاطرات بد و اعصاب خوردیاش واسم باقی مونده.

من ادمی بودم که به شدت رو خودم کنترل داشتم. تو شرایط سخت و استرس زا همچنان میتونستم بهترین عملکردم رو نشون بدم. اما بعد گذروندن دوران پشت کنکوری تبدیل به یه ادم کاملا استرسی شدم. طوریکه حتی گاهی نمیتونم ساعتای نزدیک به امتحان تمرکز کنم.

نهایتا میخوام اینو بگم. اولا اگه کنکوری بودین ناراصی هستین، بدونین گذر زمان همه چیز رو حل میکنه. شاید بیشتر طول بکشه اما همش یادتون میره و تبدیل به یه چیز کاملا بی اهمیت میشه. پس الکی خودتون رو عذاب ندین.  هیچ خبر خاصی تو رشته های تاپ نیست. بیخودی الکی انقدر بزرگش کردن و ازش بت ساختن و بچه ها فک میکنن اگه قبول نشدن دیگه شکست بزرگی خوردن.واقعا جز درس خوندن و درس خوندن و درس خوندن خبری نیست. فک نکنین چون قبول نمیشین چه بهشت برینی از دست دادین.نمیگم بده یا اگه برگردم انتخاب نمیکنم! نه منظورم این نیست. منظورم اینه که انقدرم که بزرگ و با عظمت و با شکوه دارن نشونش میدن نیست.

مطمئن باشین گذر زمان همه چیز رو بهبود میده.🌹🌹